söndag 1 oktober 2023

Då var SWE Cup Enduro i Isaberg kört

Idag var det då dags för finalen i SWE Cup Enduro som gick av stapeln i Isaberg.
Vi i H35 klassen startade kl 10:05 och skulle köra 7 banor.


Första banan var ganska hall och hade en hel del skråkörning. Tyckte inte den kändes så farlig igår men idag gjorde jag en massa misstag och fick stopsladdar hela tiden.

2:an och 3:an gick ganska bra utan några större misstag.
4:an var riktigt jobbig då det var mycket trampa på den.

5:an gick också ganska bra. Gjorde lite småmissar på slutet får det var en hel del rötter och stenar.

Sen kom 6:an som också var en hel del trampa på och många spårvall. Gjorde en hel del missar på den också då jag inte kom in i de raka och snabba spåren utan gled ut och fick köra runt.

Sen var det dags för 7:an som jag hade mest respekt för då den både var brant, tight och teknisk.
Men den gick över förväntan och jag gjorde inga större misstag. Dock så fegbromsa jag för mycket för det var bättre grepp än vad jag trode.

Blev inga superresultat men jag är glad att jag tog mig ner hel på cykeln utan några krascher eller jättemisstag.
Fullständiga resultat ifrån Isaberg SWE Cup Enduro finns här.
Tittade lite på resten som skulle köra sista banan sen också.






Inga kommentarer: