söndag 22 oktober 2023

Skogsdistans Hellas

Idag blev det ett riktigt långt pass igen. Det var Ronnie Max, Erik, Anders och jag som skulle ta en runda i Hellas på skapligt tekniska stigar.
Jag tänkte jag skulle få ett riktigt distanspass så jag cyklade ditt också.
Idag var det Ronnie som var guide och visade oss runt på fina stigar.

Det var riktigt halt och blött efter allt regn som varit här. Idag körde jag också min stela Procaliber utan dropperpost och med tunna XC race däck.

Det rulla på riktigt bra första timmen och jag hängde på bra bland alla stenar och rötter.

Sen börja Ronnie hitta en massa branta uppförsbackar. Hade ingen direkt problem med tekniken men de var så branta så jag knappt orka upp.

På många ställen var d et så brant så man fick gå upp.

Jag blev riktigt stekt och fick slita hårt för och hänga med. Så länge det var tekniskt och inte för brant så hängde jag på bra men jag hade inte orken för de branta backarna.

Det var riktigt roligt att köra teknisk stig och lite extra utmanande med hardtailen. Var länge sedan jag var så slut efter ett pass som idag. Fick bli en lugn cykeltur hem sen. 
Ångrade mig nästan att jag inte tog bilen ditt på slutet men nu fick man sig ett redigt pass i alla fall.
Det är bra att ha ett grymt gäng att köra med, hade nog inte kört ett sånt här pass själv i regnrusket.


Kändes överlag bra ändå idag men jag hade något konstigt med mitt blodsocker. Den låg över 22 nästan hela tiden trots att jag tagit mer insulin än vanligt till frukosten. I vanliga fall så brukar den droppa så fort jag börjar cykla men nu var den fortfarande över 22 när jag kom till Hellas.
Tog 4 ie då jag fortfarande hade aktivt insulin i mig.
Det gick fortfarande inte ner och jag tror jag tog totalt 10 ie under passet och det har jag aldrig behövt göra förut. Inte med tanke på hur långt och hårt jag körde.
I vanliga fall hade jag blivit låg av bara frukostdossen och med 10 ie extra hade jag behövt äta ihjäl mig i vanliga fall så vet inte var det var för konstigt idag.



Inga kommentarer: