måndag 9 oktober 2023

Fristads Cyclocross weekend

Idag var det dags för Fristads Cyclocross weekend vid Täby Park.
Det var upp med tuppen 06:30 då jag skulle vara funktionär där också.
Hjälpte till lite med att sätta upp banderoller och att ta varvtider på de som tävla innan mig.

Först ut var 10-12 där Oskar var med och körde.

Oskar körde på bra och körde riktigt bra på de tekniska partierna.

Han kom oftast ikapp när det var kurvigt eller på skrå.

Han har tyvärr inte tränat så mycket så han hade lite problem med den höga farten men riktigt kul att han hänger på så bra när det är tekniskt.

Sen var det dags för juniorer och U23.

Det var snustorrt och hårdpackat så det blev en snabb bana med bra grepp.

Sist ut var vi veteraner vid 15:00. Vi körde tillsammans med H50-H60 så det var ett riktigt getingbo.


Jag fick till en bra start och hände på bra i början. Låg och körde med Mattias Thyr och Peter Rörfors. 
Vi hade riktigt roliga fighter men tyvärr körde Mattias av banan när man skulle uppför den branta backen.
Han kom tillbaka men såg inte om han fastna för han var klev av sen.
Jag och Peter fortsatte att köra jojo. Han var starkare än mig men jag kom ifatt i kurvorna.
Dock försökte jag köra om på ett dåligt ställe vid skråkörning på kullen och gick omkull och kavlade av framdäcket.

Lyckades få på det igen och kunde köra vidare. Men vågade inte köra på i kurvorna då jag inte ville kränga av det igen då det satt läsare nu med en massa gräs i.

Tyckte det gick skapligt ändå och det kändes bra i kroppen om än lite trött och seg efter ett par långa dagar i Amsterdam här.
Fullständiga resultat ifrån Fristads Cyclocross weekend finns här.

Sen återstod det att plocka ner hela banan. Gick som tur var ganska snabbt.



Inga kommentarer: