lördag 21 september 2024

Test av enduro SM banorna

Idag blev det en heldag vid Källviken och Lugnet här i Falun för att testa SM endurobanorna.
Vi började med Källviken där jag och Oskar skulle köra in oss på de 5 banorna som finns här.

Bana 4,5,6 var riktigt snabba och inga större svårigheter att ta sig ner, det var några dropps och småbranta partier men inget som var några problem
att ta sig nerför. 
Som vanligt svårare att köra riktigt fort på.
Bana 7 var lite längre och en hel del att trampa på. Det var några knixiga partier på den också med en hel del sten.

8:e och sista banan i Källviken var den mest tekniska också. Den började med ett långt trippelhopp sen kom det några plattåhopp innan det enda A spåret på de här banorna.

Det spåret var både stenigt och brant. Inte direkt svårt att rulla ner lite försiktig. Det svåra var att våga släppa på och våga ta den snabbaste linjen.

Sen var det dags att köra på Lugnet. Där var det bara jag som skulle köra då Oskar kör i P13-14 som bara kör i Källviken.

Där var det 3 banor som skulle köras. De var heller inga svåra att komma ner på men jag hade svårt att hitta bra flytt på dem.
Det var många tighta kurvor och smådropp som jag inte lyckades komma in rätt på.
Cykeln gick som på räls i alla fall så det är jag som får se till att komma in i rätt spår i morgon.

Riktigt roliga banor och förhoppningsvis vågar jag trampa på lite i morgon då det inte var några större svårigheter.

Blev lugnt på kvällen sen med lite Sushimiddag.

De hade shuffelboard på hotellet som vi körde lite sen innan det var dags att gå upp på rummet.

Nu är det bara att ladda inför SM i morgon.



Inga kommentarer: