söndag 22 september 2024

SM Enduro Falun

Idag var det dags för SM i enduro i Falun. Det var 8 banor som skulle köras. De 3 första gick vid Lugnet och resten gick vid Källviken.
Vi startade dock vid Källviken så det blev lite transportcykling till Lugnet först.

Höll på och glida av banan redan på första åket men lyckades styra upp det.
På andra var det ganska lättåkt och där körde jag skapligt felfritt.
Sen var det dags för 3:e och sista banan på Lugnet.

Den hade en hel del korsningar över olika spår där jag inte var helt 100 på hur svängigt det var. Det avslutades med ett stenparti som XCO banan kör på också. Kom över den ganska bra men bromsade in lite för mycket.

Sen var det transport tillbaks till Källviken där det var dags för de sista 5 banorna.
Gick bra på 4:e som var ganska lättåkt. Kom dock inte över hela dubbelhoppet på slutet som jag hade som mål att klara. Var för slut för att trycka ifrån.

5:e banan hade några stenpartier som var lite tekniska men jag lyckades ta mig igenom dem utan större misstag. 
Gick bra där man skulle över träspången och sen ner för stenhällen som var lite stökig.

6:e banan var riktigt snabb men ganska stenig. Där var det mest och trampa och se till att inte få genomslag.
Oskar körde också och trampade på bra med sin hardtail. Vi korsade varandra ibland bland banorna då starten var i stort sett på samma ställe för alla banorna.

Sen var det dags att köra 7:e banan som var den längsta och som hade många riktiga tramppartier.
Den gick bra men jag kom lite fel på ett av skråpartierna och tappade fart. Blev riktigt trött på slutet och orkade knappt hålla emot på slutet av det steniga branta partiet.

Sen var det dags för den sista banan som också var den mest tekniska.
Den började med ett trippelhopp och sen kom ett gäng dubblar. 
Sen var det en A och B linje. Tog A linjen och det gick bra in men jag hade lite hög fart in på sista droppet och viste inte om jag skulle våga lyfta framhjulet över hela eller rulla. Blev något halvdant och gick nästan över framlänges men lyckades håla mig på hjulen.
Sista bitten gick bra och jag hittade en skapligt fin linje genom stenpartiet.

Får vara nöjd med körningen idag. Gjorde inga större misstag, måste dock köra mig att släppa bromsen mer. Banorna här var dock inte så branta så jag bromsa inte så farligt mycket.
Fullständiga resultat ifrån enduro SM finns här.

Såg lite på när de andra klasserna körde slutet av 8:e banan också.


Fanns lite olika spår att ta där.





Inga kommentarer: