lördag 28 september 2024

Test av Isaberg Swecup endurobanorna

Idag var det dags att att testa endurobanorna här nere i Isaberg inför Swecuptävlingen i morgon.
Det hade regnat hela natten så det var ganska blött och halt.
Det var 6 banor som skulle köras och det var ganska branta och tekniska banor med mycket tighta kurvor.


Allt gick och cykla nerför och på de här banorna var det inga utsatta A och B linjer men det fanns många alternativspår som var riktigt snabba och branta.

Jag kände mig riktigt feg idag. Det var länge sen jag körde när det var såhär blött och halt.
Det var ändå inte dyblött och det började torka upp lite på slutet.
Men jag bromsade ändå alldeles för mycket och tog lite för snälla linjer.

Den banan som var svårast var sista banan och den hette även No Mercy.
Den var riktigt brant och hade många tighta kurvor med en hel del olika spårvall.
Jag körde den 4 gånger för att försöka hitta något spår som fungerade för mig men inte var för långsamt.

Jag är glad att jag tog mig ner på hjulen i alla fall. Hoppas kunna gasa på lite mer i morgon, ser ut som det blir bättre väder då.

Inga kommentarer: