söndag 8 september 2024

Test av endurobanorna på Ekerö

Idag blev det en sväng ut till Ekerö. Det ska vara Capital Enduro Series tävling där i morgon.
Har aldrig kört enduro där utan bara XCO för typ 20 år sen så det har hänt en del där.

Kom tyvärr ut alldeles för sent så liftarna höll på stänga när jag kom ditt.

Blev till att cykla upp istället.

Blev bara 2 varv per bana då jag inte hade tillräckligt med vatten med och det var grymt varmt idag.

Det var ganska brant på sina ställen och det hade varit skönt och kunna ta några varv till, i alla fall på bana 1,4 och 5.
Det var inte så stenigt men väldigt smalt och brant och riktigt tighta kurvor.

Det kändes som det var bra grepp men jag vågade inte riktigt släppa på då det var första gången jag körde där.

Den här på bana 5 var lite klurig också. Det gällde att få med sig farten så man kom upp där.

Hoppas jag hinner ta ett varv på 1,4 och 5 i morgon så jag hinner köra in mig lite mer på banorna.

Inga kommentarer: