lördag 19 mars 2011

Skidor i Ågesta

Blev nog sista turen på skidorna den här vintern. Åkte till Ågesta och körde 2 varv på 8 km spåret runt golfbanan och ett varv på 6 km spåret.
Idag var det absolut inget glid och inget grepp heller. Jag körde på SWIX röda men skulle nog behövt klister för jag hade noll fäste. Det i kombination med noll glid gav inga fantastiska tider.

På golfbanan körde jag lite under 40 minuter och på 6 km spåret tog det runt halvtimmen.
Det var inte spårat heller så jag gled runt som Bambi.

Var kanske inte det roligaste passet på skidor som jag haft men det var grymt fint väder och riktigt varmt. Körde bara med ett tunt underställ och en kortärmad cykeltröja på överkroppen. Känns som våren är här nu.
Ågesta
Nu på kvällen har vi haft över föräldrarna och svågern med sambo på middag.
Alla ville så klart titta och håla i lilla Oskar. Blev väl lite för mycket uppståndelse för lillen så han blev lite grinig.
Men nu är han lugn och fin igen.

Inga kommentarer: