måndag 21 mars 2011

Intervju av Talk of Bike och 4x4 test av tröta ben på Monarken

Ni får inte missa den fina intervjun som Micke har gjort med mig på TALK OF BIKE. Kul att få lite uppmärksamhet och roligt med en cykelblogg som rapporterar hur det går för både den rena eliten och oss veteraner som är ute och tävlar.

Idag tänkte jag se om gårdagens genomklappning hade tagit död på benen helt eller ifall det bara var huvudet som var trött.
Sagt och gjort, jag tänkte se om jag klarar 415 watt på 4x4 minuters intervallerna och det gick faktiskt skapligt bra.

Orkade håla ut 4 min på första och sista intervallen men på andra och tredje palla jag bara med 3 minuter.
Fick ta igen de 2 förlorade minuterna på en extra intervall på 430 watt.
Ja det fanns i alla fall lite krut kvar i de stakars påkarna från gårdagens mastodontpass.
Vad är det en del säger "smärta är bara vekhet som lämnar kroppen"...
Kändes skönt att jag inte var helt död för benen kändes riktigt stumma.

Inga kommentarer: