fredag 25 mars 2011

Blev bara lite styrka idag.

Hade tänkt köra 30min på Monarken när jag vakna i morse men då blodsockret var nere på 3,6 så kändes det inte som värdens bästa ide att köra järnet då.
Det blev 1timme styrka på jobbet efter lunchen som träning idag.
Verkar som jag blivit lite snabbare för nu klara jag 5minuter på 16km/h och 6 graders lutning utan några större problem.
Blev knäböj som vanligt sen. Körde 4 set om 10reps på 90kg och försökte gå upp så snabbt det bara gick. Sen blev det 2 set på 120kg men jag klara bara 3-4reps där men det var rekord på vikter för mig i alla fall.
Tur att jag hade ställt upp mothållen för på sista så orka jag inte upp. Hade blivit jobbigt om jag fastna där för jag var ensam på gymmet idag...
Fortsatte med marklyft på 120kg, 3set om 8reps blev det. Som avslutning blev det lite mag och ryggövningar. Det fick bli dagens träning. Kändes ganska bra ändå.
Kvällen har ägnats till Oskar. Han har varit riktigt tyst och fin ikväll.

Inga kommentarer: