söndag 29 maj 2011

Borlänge tour Tempo

Då var sista etappen i Borlänge tour avklarad. Kändes lite bättre idag då jag äntligen hade fått sova ut ordentligt. Fick hela 9 timmars sömn och Oskar var lugn hela natten också så det satt riktigt fint. Var länge sedan jag fick sova så mycket.
Hade tyvärr inte kört banan igår och jag hade glömt hur många skarpa kurvor det var så det blev lite för hårda inbromsningar ibland. Det blev lite svårt att få upp farten efter kurvorna efter alla stop men jag ska inte klaga. Tyckte det kändes bättre i benen idag och jag var lite mer motiverad att köra men jag har fortfarande svårt för tempo när jag inte har någon att jaga. Körde ikapp de 2 framför mig men blev lite ikappkörd också så jag slutade på en 6:e plats till slut och jag gick även upp till en 6:e plats i totalen.
Resultat från Borlänge Tour Tempo och hela tävlingen finns här.
Eva llyckades få några fina bilder på mig också så de får jag dela med mig av.
Här är målgång efter XC:e














Starten till tempot idag














och så har vi slutet på tempoetappen ifrån idag.














Jag hoppas att min formsvacka ska vara påväg bort nu när jag fått sova lite. Hoppas på att det blir lite lugnt i veckan nu när det är långhelg och allt. Kanske får sova lite extra då också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Ser att du kör på Rocket Ron fram och Racing Ralph bak är det nåt som du kan rekommendera till långlopp som allround däck?
/Johan

Per Kumlin sa...

Jag tycker det fungerar bra. Det är bra rull och Rocket Ron har lite bättre fäste så det känns lite säkrare att ha där fram där man vill ha bra grepp.
På de riktigt lätta långloppen fungerar Furious Fred bra också