lördag 21 maj 2011

Nya lätta DT hjul till både Sparken och Addicten

Var hos Cykloteket och hämtade ut mina tävlingshjul till både Sparken och Addicten. Fan vilka fina och lätta hjul det var.
Nu har det bantats rejält på Sparken.
Först DT Swiss XRC 1250 hjulen där bakhjulet endast vägde 628 gram.














och framhjulet gick in på löjligt låga 535.


















Det är lägre än vad det står på DT Swiss hemsida så det är ju en stor bonus.
Sen hade vi de lätta landsvägshjulen, RRC 46 tubhjulet bak gick in på 668g.














medans RRC 46 framhjulet gick in på 532 så de var lite tyngre än lovat men fortfarande grymt lätta.


Det blev lite andra smålätningar till min Scott Spark RC också. Till de nya DT Swiss XRC 1250 hjulen så ville jag inte ha några tunga snabbkopplingar så det blev ett par Fun Works S-Light carbon som gick in p 43 gram paret. Inte illa.














Nya handtag blev det också. Ritchey WCS neopren är lätta och grymt sköna och sitter som berget när man fått på dem så det blir riktigt bra.














Sist men inte minst blev det en kortare styrstam. Det blev en 90mm Ritchey WCS 4-Axis. Den vägde inte mycket heller. Den var faktiskt hela 20gram lättare än min 100mm styrstam av samma märke och modell som satt på original. 














Så nu kommer jag få en både lättare och kvickare cykel. Kan inte bli bättre.
Jag har inte vägt hela cykeln men det känns som det är dags att göra det nu. Får se om den börjar närma sig 9kg nu kanske med lite tur.

Inga kommentarer: