lördag 28 maj 2011

Borlänge tour XC

Idag var det dags för XC tävlingen i Borlänge Tour.
Hade hoppats på lite bättre ben då XC tävlingen brukar vara där jag kör bäst.
Han värma upp lite bättre än igår så jag lyckades hänga på första halvan av första varvet. Sen lyckades jag göra några tekniska misstag och tappa gruppen. Kom aldrig ikapp igen utan tappa lite hela tiden och fick köra själv.
Efter ett tag så kom H40 grabbarna ikapp och jag försökte hänga på så gott det gick men var alldeles för klen.
Rullade i mål som en trött 7:a idag så det var lite bättre än igår.
Resultaten från Borlänge tour finns här.
När vi hem till Lars Bleckur så däcka jag i sängen i 2 timmar så jag var skapligt trött.
När Lars och Fredrik kom tillbaks från deras race så åkte vi till Lugnet och körde lite downhill.
Det var grymt roligt. De hade byggt ett par riktigt shyssta nedförslöpor som vi tog några varv på.
Jag lyckades få pyspunka på framhjulet och hade såklart inte pumpen med mig så jag fick vända hem.
Typiskt att jag ska få punka enda gången jag inte hade pumpen med mig.
Snart ska det bli middag men först är det blöjbyte på Oskar som har gjort 2:an...:-)

Inga kommentarer: