onsdag 25 maj 2011

Träningstävlingen vid Källbrink

Det blev träningstävling med Stefan och Markling idag vid Källbrink.
I vanlig ordning tog jag starten och dog vid backen. Mina ben ville inte vara med idag heller. Jag var totalstum, bästa varvtid för mig blev 10:36.
Patrik körde bra men fick punktering efter ett varv. Stefan hade också pigga ben som inte jag kunde matcha idag.
Jag tappade fokus och börja tänka på annat så farten blev inte så hög. Lyckades nästan kröka ett växelöra till i en sten men slapp precis undan.
Lyckades i stället få in kedjan mellan krans och eker då en liten djävla kvist fick för sig att ta sig in i bakhjulet.
Han som tur var märka det i tid så jag trampa aldrig fast kedjan som tur var.
Fick bara stanna och rycka loss allt och sätta kedjan på plats igen.
Källbrinksbanan är riktigt kul att köra med pigga ben men idag var det lite tungt.
Får bli vilodag i morgon så jag får upp lite fokus till Borlänge tour.

Inga kommentarer: