söndag 31 mars 2013

4 varv på 8:an med Ville

Försökte mig på lite intervallkörning på Villes hemmabana den så kallade 8:an.
Åttan
Den börjar bli riktigt fin nu, cyklingsbar överallt om man har benen med sig.
Det verkade som gårdagens hammare satt i riktigt hårt idag.
Ville dansa ifrån mig som skit idag på de isiga partierna.
Han brukar vara ganska mycket starkare än mig men jag brukar hänga på skapligt på de tekniska partierna.
Men idag hade jag svårt att koncentrera mig så nu orka jag inte ens hänga på där.

Det var ganska halt på sina ställen och uppförsbackarna var det sån där härligt tung sorbetsnö på. Det gällde att håla spår uppför annars fastna jag. Hade lite svårt med det ibland då jag var grymt trött och inne i dimman.

Riktigt bra bana som kräver både teknik och styrka, skönt att den ligger så nära också.

Får tacka Ville som drog runt mig runt banan. Var alldeles för trött för att köra själv idag.
Det är grymt vad gårdagens hammare har sänkt mig. Sov 3 timmar när jag kom hem och känner mig fortfarande seg och trött.

Inga kommentarer: