torsdag 7 mars 2013

Nytt försök uppför Nybohovsbacken

Blev lite jobbpendling idag igen. Körde på ganska hårt till jobbet och tog mig ditt på 45 minuter med en medelpuls på 155.

På väg hem ifrån jobbet så var det dags för ett nytt försök uppför Nybohovsbacken.
Gick lite bättre än i tisdags, nu låg jag på tider mellan 3:22 och 3:40. Runt 10 sekunder snabbare så det går åt rätt hål men är fortfarande inte snabbt.

På vägen hem så var krafterna slut vid Ulriksdal igen. Det var efter ca 1,5 timmes cykling med bara vatten att dricka.
Var dock inte så låg när jag kom hem. Hade 3,8 i blodsocker.

Det kändes som jag var lägre för benen gick knappt runt de sista kilometrarna men det var nog mest att jag var trött.
Nybohovsbacken passet finns på Strava också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Per

Skall du kör distans i helgen/lördag?

Får man haka på?

Ring gärna 070-2166878

mvh,

John R