torsdag 21 mars 2013

Sent maxtest stana vid 10 sekunder på 472,5watt

Nu när det är vilovecka så kan jag testa mig lite för och se hur det har gott med träningen.
Försökte mig på ett vanligt maxtest där jag börja på 270watt och sen stegra 22,5 watt varje minut till utmattning.

Kändes grymt segt i början och jag var nära att kasta in handduken redan vid 360watt där jag har klarat att köra 20 minutare på förut.

Men jag fick tillbaks lite krafter och orkade hålla ut några minuter till.
Vid 450 började det kännas riktigt tungt igen och när jag skruva upp till 472,5 watt så var det bara att ställa sig och spurta och krämma ut det sista jag hade. Det blev 10 sekunder på den belastningen innan jag dog.

Det är väll varken bra eller dåligt för mig. Som bäst har jag kommit till 495watt och kört någon sekund så det är nästan en minut ifrån personbästa.

Tyvärr så har jag gott upp lite i vikt och vägde in på 82 pannor i morse.
Efter bihålleinflammation så var jag nere i 80 och hade hoppats kunna ligga kvar där.
Men sen har jag fått de där roliga perioderna då jag varit så grymt hungrig trots att jag tagit mindre insulin som verkar fått upp mig i vikt igen.

Ja ja jag är ju inte hopplöst efter i alla fall, ligger på ungefär samma nivå som förra året trots mindre träning så det är ju bra.

Inga kommentarer: