lördag 2 mars 2013

XC race hos Gunnar Töjrén

Idag var det dags att väcka kroppen ifrån sjukdvalan och vad kan vara bättre än ett träningsrace hos Gunnar Töjren.
Det var jag, Gunnar Töjrén, Stefan Larsson, Carlos Silva, Johan Carlström, Johan Norin och Ville Olsson som skulle göra upp om det prestigefulla racet hos Gunnar.
Banan var ganska kupperad med en hel del svängar och ett litet isigt parti. Jag var den ända som hade dubbdäck idag men det hjälpte inte så mycket då det isiga partiet gick ganska snabbt att ta sig igenom.

Som vanligt var jag het i starten men Ville lyckades trycka sig förbi ganska snabbt. Låg 2:a ett tag innan Gunnar körde om på slutet av första varvet.
(Irma har tagit alla fina bilder här)

















Efter att Gunnar kört om så märktes det att jag varit sjuk ett tag. Jag orkade inte ens hålla hjul ett tag utan han bara segla om och körde ifrån.
Pulsen är som vanligt hög efter att jag varit sjuk men kraften var som bortblåst.
Stefan och Johan Carlström kom om efter ett tag men jag körde ganska jämt med dem första halvtimmen sen dog jag totalt.
Gunnar fanns det ingen som rådde på idag. Han var i en helt annan klass än oss andra. Jag tror han varvade alla minst en gång idag på den hårda men korta banan.


















På slutet så slockna jag helt och hade inte mycket krafter kvar och på sista varvet så kom Johan Norin om och jag orka inte svara alls trots att det var sista varvet.

















Hoppas att formen kommer tillbaks snart så jag inte blir helt akterseglad i sommar.
Det var riktigt kull att få köra riktig Mountainbike igen. Har inte blivit så mycket av den varan i vinter.
Kul att få testa Gunnars fina bana också. Den var riktigt grym. Lite ballt att den var helt snustorr och barmark runt hela banan trots att det var typ ½ meter snö runt sidorna. Gunnar måste ha grävt som bara den för att få till banan så fin.
Tack för det här fina racet, det behövde jag.

Blev ett kort löppass när jag kom hem också. Sprang en ½ timme runt tröskeln och strax under för att krämma ut det sista ur benen idag. Så nu har jag äntligen fått röra på mig igen.

Inga kommentarer: