torsdag 28 mars 2013

Test av Keps Cup banan i Vallentuna

Blev jobbpendling idag igen. Körde på ganska hårt till jobbet men ville inte ta ut mig helt och bli dygnsur. Hade halvdag på jobbet så jag ville att kläderna skulle hinna torka.
Trots det blev det bara runt minuten långsammare än igår så det var ju bra. Dock var det närmare än vad jag trodde, det var bara 17,7 km.
På vägen hem blev det en vända till Vallentuna för att testa lördagens Keps Cup bana.
Det var en hel del snö men det hade börjat smälta så det var ganska poröst.
Körde med dubbdäcken på vinterhojjen men det kändes som det var helt onödigt.
De isfläckar som fanns kändes inte så hala så det ska nog gå och köra med de vanliga racedäcken.
Var inte helt säker på hur banan gick så jag tror jag snurra runt på alla stigar som fanns i området.
På vägen hem blev det ett varv uppför Väsjöbacken. Det var precis att det gick att cykla upp då snön var ganska mjuk även där. Men fin utsikt var det när jag kom upp.
Väsjöbacken
Var en del som var där och åkte skidor och idag var det fortfarande ett bra val då det var en hel del snö överallt.
Snö
På vägen ner gjorde jag en härlig over the bar.
Skulle skötta ner för en brant kant som jag trodde var hård då all annan snö var ganska hårdpackad.

Men det var det inte där utan det var en meter mjuksnö så framhjulet bara försvann.
Jag flög över styret lite fint och gled ner för backen. Tur att det var mjuk snö och att inte allt för många som såg mig. Pinsamt värre.
Det var bara att springa upp för backen och ta cykeln och köra iväg med svansen mellan benen.

1 kommentar:

Anonym sa...

;-) ...