lördag 16 mars 2013

Grym distansrunda med John

Träffa gamla cykelpolaren John Rydqvist som jag tävlade med på 90 talet när jag körde för Polisens Cykel. Vi mötes upp vid Ursvik och började med att köra ett varv på Svart/Vita spåret.
Varken jag eller John hade dubbdäck idag så det blev lite halt på sina ställen.
Ursvik
Vi körde sen vidare mot Järvafältet där John visade mig massa nya fina stigar.
Vi snurrade runt där några timmar och tog en snabb drickpaus vid något av bondgårdarna där. Järvafältet
Vi körde vidare tillbaks till Ursvik där det var dags att ta sig hemåt igen.
Scott Spark 900 RC

Blev en riktigt fin tur på 5 timmar för mig. Var skönt att få köra in den nya Scott Spark 900 RC:n.
Var lite skillnad och köra på den med stansade tävlingsdäck jämfört med de tunga dubbdäcken på vinterhojjen.
Passet finns på Strava också för de som vill ha lite fina väggar utan en massa bilar att trängas med.

I morgon blir det träningstävling uppe i Sigtuna då Jesper bjuder upp till dans.
Ska bli kul och se vad han hittar på.

3 kommentarer:

Stefan J sa...

Har just beställt en spark 29 team & tänkte börja köra i skogen lite seriösare. Har cyklat till & från hela livet i olika former. Kul att läsa din blogg som lite inspiration.
Körde lvg förra säsongen men ledsnat på att hoja bland bilar. Fortsätt blogga!! Så jag har nåt att göra vid datorn! Haha

Per Kumlin sa...

Tackar tackar. Du lär bli riktigt nöjd med Sparken, den går sjukt bra i skogen det är bara att sikta och trampa så fixar den resten:-)

Stefan J sa...

Jo jag tror jag kommer bli nöjd. Den verkar riktigt schysst. Blev dock en 2012 då den var på rea. :)
Men det kvittar ju. :)