söndag 17 juli 2016

Sista dagen på MTB SM avslutades med stafett

Ja då var den här veckan slut. Den här SM veckan gick allt annat än bra. Först lyckas klicka ur pedalerna 2 gånger på elimineringen och sen få ryggproblem och ha taskiga ben på XCO:t.
Nu skulle det då vara stafett och jag hoppades på att kunna köra någorlunda bra i alla fall.
Började inte så bra då jag märkte att mitt vevlager inte gick att få runt. Det tålde tydligen inte vatten då det satt helt fast.
Tur att jag hade min Stumpjumper med mig också. Det var bara att tvätta av den och olja in kedjan och se till att allt fungerade som det skulle på den.
Det var bara att värma upp och sätta sig i växlingsområdet och invänta Hans Mård som tog första sträckan.

Hans körde bra och kom in som 7:a. Jag försökte ladda på så gott det gick men benen var inte riktigt med idag heller.

Försökte ta i lite uppför för att få fritt spår på nervägen så jag skulle slippa bromsa.





















Gick skaplig och jag började få upp flytet lite gran ut på andra och sista varvet för mig.














Laddade på så gott jag kunde och det kändes helt ok uppför liftgatan.

Efter liftgatan var det teknisk zone och sen en liten småteknisk utför som jag aldrig haft problem med tidigare. Men nu skulle jag såklart råka ut för bakhjulspunktering. Hade en patron och en slang med mig. Då jag fyllt i lite extra vätska i däcket så trodde jag det skulle räcka med att bara fylla på luft och köra vidare. Så fel jag hade, det bara spruta skum och all luft försvann.

Det var bara att börja springa. Kul när det var typ halva varvet kvar och jag som är skitkass på att springa. Jag föll som en sten genom fältet men tänkte att jag ändå måste försöka springa hela vägen till mål så inte stackars Martin som skulle ta sista sträckan inte skulle behöva vänta ihjäl sig.

Martin kom iväg som näst sista man efter mitt fiasko så han hade lite att ta igen tyvärr.

Vet inte hur mycket Martin lyckades köra upp sig men det blev tyvärr inga topplaceringar. Fullständiga resultat ifrån SM stafetten kommer upp här sen. 

Här har vi de som tog hand om pallplatserna i alla fall.


Nu ska jag hem och ta ett gäng vilodagar och lägga det här SM:et bakom mig.


Inga kommentarer: