söndag 31 juli 2016

Bang Enströms SummerChallange16 KOM

Idag tänkte jag köra ett distanspass till innan det är dags att börja jobba igen. Bang Engström har hintat mig att jag skall komma och köra hans bana borta i Västerhanninge.
Tänkte att jag gör ett försök nu när jag har lite tid över.
Först tänkte jag cykla hela vägen men då det var 5 mil ditt och jag var ganska seg i benen efter gårdagens distanspass så fick det bli pendeln till Skogås och sen cykla resten.

När jag kom ditt försökte jag först köra ett lungt testvarv med Strava igång så jag skulle se hur banan gick. Inte ens det lyckades jag med. Körde nog vilse 2 gånger trots karta.
Det är en del svängar där den tar av på några mindre spår och det är lätt att bara köra vidare på huvudleden.

Tog mig imål tillslut och nu var det dags att testa att öka farten lite.
Det gick väll bra i ca 1 km sen körde jag vilse igen. Det var efter man skulle vika av det gula spåret och strax innan man skulle köra in igen som jag svängde fel.
Det var bara att vända tillbaka och fortsätta köra.

Ut på 3:e varvet tänkte jag att jag skulle gasa på ordentligt men i en nedförsbacke så lyckades jag köra fel igen och fick vända och gå upp halva backen. Körde på lite men kände mig lite avslagen nu.

Tänkte att jag gör ett 4:e och sista försök så får det bära eller brista. Gasa på så gott det gick och jag gjorde inga direkta felkörningar nu. Var några ställen jag sakta in och tveka lite men hamnade som tur var på rätt spår. Blev några inbromsningar för hundar också men annars gick det på ganska bra.

Lyckades precis ta KOM:et på Strava med 10 sekunder.






































Får vara ganska nöjd med det. Nu var det bara att cykla hem igen och jag kände att jag började bli lite hungrig nu igen. Fick dra i mig en hel godispåse för att komma på fötter igen.





























Blev lite piggare på slutet så jag tog rundan via Edsviken hem då den är mycket roligare än den som går bredvid E4:an.





























Fick ihop 85km på 4:02 så det blev ett ganska långt pass idag också. blev en hel del timmar den här veckan 14 timmar och 8 minuter. Det är nog en av de längsta på väldigt väldigt länge.

Inga kommentarer: