onsdag 27 juli 2016

LCHF Diet och hårdträning fungerar inte för mig

Den här veckan har det i stort set bara blivit LCHF diet för mig. På kryssningen åt jag bara lax, lite kött och en hel del såser och några enstaka små potatisar. Har mest blivit sallad och avocado resten av veckan.
Så idag var det dags att börja träna igen efter Engelbrektsturen. Hade bestämt mig för att köra 30 sekunders intervaller uppför Strandvägen med racern.





























Tänkte jag skulle köra 10 stycken med varanan i bocken och varnanan i hoodsen. Startade i bocken och fick nu när jag fortfarande var pigg den bästa tiden och mest effekt också. Det blev 29 sekunder som är mitt personbästa också och 901 watt i medel och ett max på 1453 watt.

Dock så svartnade det nästan för ögonen när jag kom upp och återhämtningen var helt kass. Jag brukar flåsa som en gris och det känns nästan som att lungorna skall hoppa ut men jag brukar ändå kunna stå och vara vid medvetande.
Nu orkade jag knappt hålla mig uppe på cykeln och när jag skulle rulla ner för att köra nästa intervall så kracha jag nästan vid fartguppet då jag knappt orkade hålla imot när jag körde över.






































Resterade intervaller låg runt 32-34 sekunder så det var varken bra eller dåligt. Dock så var det inte de bästa vindarna då det var motvind hela vägen till början av backen.
Efter varja intervall så var det känslan av att benen inte orkade hålla imot när jag skulle kliva av cykeln eller när jag skulle förbi de där fartguppen.
Så har jag aldrig skänt förut. Det kändes typ som jag hade mega hammaren och inte hade några krafter kvar att stå upp.





























Jag fick ta längre vila än vad jag brukar göra bara för att klara mig till att få runt pedalerna. Väldigt konstig känsla, det var som att jag bara ville lägga mig i diket och sova efter varje intervall.

Känns som att i alla fall jag måste ha lite mer kolhydrater för att kunna köra på ordentligt på de här korta och hårda passen.


Inga kommentarer: