tisdag 12 juli 2016

XCO och XCE SM banorna i Värnamo testade

Idag lämnade vi Linköping efter en mycket fin vistelse som vanligt hos Mats och Karin. Jag fick även   ryggen fixad hos Mats som är utbildad Naprapat så det tackar jag så mycket för.

Nu har vi kommit fram till Värnamo och jag har hunnit testa XCO och XCE banorna 3 varv vardera här.

Det är många drop och branta roliga tekniska partier på XCO banan så den är riktigt rolig att köra.


Jag fegade lite på första varvet när man kom till Klippan. Mitt bakdäck halka till när man skulle upp på stenklippan så jag kom fel när man sen skulle nedför branten.
Som vanlig såg den värre ut än vad den var och jag tog den inte på första varvet då jag halkade i början.





































På andra varvet körde jag med Tommy Olsson och då kom jag upp på bergshällen utan problem. Då var det heller inga problem att köra nedför branten.

Det är nästan löjligt vad enkelt det kan vara bara man släpper bromsarna och kör.
Testade ett varv lite hårdare sen och då fick jag tiden 21:05.
Kommer nog att bli ett ganska långt race då vi i H40 ska köra 5 varv, tror inte jag kommer orka köra så mycket under 20 minuter per varv under racet så då lär det bli runt 1:40 i tävlingstid totalt.

Kommer bli ett hårt race då det inte finns så många partier att vila på. Ska bli kul och se hur det urartar sig på fredag.

Inga kommentarer: