onsdag 13 juli 2016

Träning på XCO och XCE SM banan

Det blev lite träning på XCO och XCE banorna idag också. Igår hade jag bytt till Specialized Fasttrack däck där bak då det var lite halt igår då det hade regnat lite.
Idag hade det torkat upp lite men jag tror fortfarande det är ett bra vall då det är lite slirigt på sina ställen och väldigt många kurvor.

Blev 2,5 varv på XCO banan och runt 4 varv på XCE banan.


Tog det ganska lugnt men försökte släppa på lite där det gick utför för att hitta rätt spår och få lite känsla för hur fort jag vågar köra. De flesta ställena är ganska enkla men ser lite värre ut än vad det är och oftast går det att köra fortare bara jag vågar släppa på.


Oskar testade också på att köra lite mountainbike. Det fanns en liten BMX liknande bana som han kunde köra runt på. Blev ett helt gäng med varv där också.



Tittade lite extra på klippan som jag hade lite problem med igår också. Att ta sig ner för den idag var inga problem. Dock så genade jag inte på högersidan. Det fanns ett litet kortare spår där men den var feldoserad på en hal stenhäll så jag tror inte jag skulle tjäna så mycket på att köra där.
Var skönt att jag kunde ta alla A linjer utan problem i alla fall.

Hade tur att få hjälp med tvätten sen när träningen var klar. Oskar fick den riktigt ren och fin. Så nu är min Specialized Epic klar för XCE racet i morgon.


Inga kommentarer: