tisdag 25 april 2017

10*1 på 500-510 watt

Med dagens skitväder så fick det bli träning inomhus på Monarken. Har blivit lite av en sockerbit på äldre dagar och gillar inte att köra i regnslask.
 
Planen var att köra hårt så det fick bli 10*1 minut med 2 minuters villa emellan. Startade på 510 watt och det gick bra i 5 intervaller men sedan började jag känna mig stekt och fick sänka till 500 watt. Klarade precis att köra 5 till på det.
 
Tänkte jag skulle avsluta med att köra 10 minuter på så högt motstånd som jag kunde. Skulle först köra på runt 110 i kadens de första 5 minutrarna för att sen växla ner till runt 70. 
Klarade knappt att håla strax över 300 watt med hög kadens och benen var helt slut och tänkte att det här kommer aldrig att gå att köra klart.
Sen växla jag till 5KP och kunde hålla runt 72 i kadens vilket blev 360 watt och då kändes det plötsligt inte så jobbigt. Jag brukar ha lättare att köra på tunga växlar men så här stor skillnad har det nog aldrig varit förut. 

Måste vara all styrketräning jag kört under vintern och att jag inte har kört så mycket på hög kadens i år.

Inga kommentarer: