söndag 18 mars 2018

Ett besök på Svenska Cykelmässan

Det blev ett besök på Svenska Cykelmässan idag. Vi bor ett stenkast därifrån så jag tänkte att jag skulle åka dit och se vad som händer.
Det som var mest på tapeten var såklart alla el-cyklar. De har vuxit explosionsartat de senaste åren och har gjort att gemene man har kommit ut och börjat cykla.
Många som har varit rädda för att bli svettiga eller kanske helt enkelt inte har ork att cykla pga olika komplikationer har nu fått chansen att kunna ta sig fram på cykel vilket är jättebra.
Sen är det ju faktiskt riktigt kul att köra en elcykel också.
Jag fick testa några stycken på en bana där. Lite skum känsla i början där.


I stort sett alla cykelmärken har en el-cykel på programmet nu 



Jag gillar allt som går snabbt men framför allt cyklar och bilar så det var ju lite kul att Ferrari var där med en cykel också.


Oskar fick testa att cykla lite också. Riktigt stark grabb som pinna på ordentligt. Han trampa på som bara den.

Oskar fick tre uppgifter och för varje han lyckades göra fick han en liten tjärna.


Fanns en hel del tillbehör också som jag tittade lite på också.

Fanns riktigt mycket kul att titta runt på där.





Inga kommentarer: