torsdag 1 mars 2018

Valla skidor

Idag så tog jag fram skidorna. De har inte varit så flitigt använda direkt. Har kört 3 gånger de senaste 5 åren. Det är ju aldrig snö här i Stockholm och jag har ingen tid att hålla på att åka iväg för att köra skidor.
Men nu har det ju faktiskt kommit lite snö så planen är att köra ett pass i helgen här.
Vid ett svagt ögonblick så hade jag också köpt på mig ett vallagjärn för typ 5-6 år den. Det var första gången jag tog upp den nu.


Skidorna har ju bara stått och jag har inte gjort något med dem så det blev till att googla vallatips för att få ett hum om hur jag skulle få till glid och fäste på skidan.
Såg att en del körde med flera lager glidvalla också typ som någon bas och sen själva glidvallan. Sån överkurs hade inte jag prylar och tid med.
Sen hade jag inget vallaställ. Det kunde ju ha varit bra och skaffat sig när jag köpte vallajärn.

Men nu har jag fixat till både glid och föste. Fick bli den blå LF6 som glidvax och sen den blå V40 för fäste. Får se hur det kommer gå om snön är kvar i helgen.

Jag hoppas verkligen jag kommer ut till helgen så jag har fått någon användning för det här vallajärnet och allt glidvax.

Inga kommentarer: