onsdag 7 mars 2018

Box och 30 stycken 40/20 intervaller

Idag blev det riktigt grym Alternativträning på lunchen. Testade ett BOX pass. Då jag är helt ny på det så fick jag en liten lugnare introduktionskurs så jag skulle lära mig hur man slår rätt så jag inte skadar mig. Fick upp tekniken skapligt.
På slutet så fick jag ösa på ordentligt. Vi skulle köra 2 slag sen 2 knäningar och sen trycka bort motståndaren och börja om ifrån början. Det var sjukt jobbigt, riktigt bra allaround träning.

Då det var lite mjukstart på BOX passet så blev det 1 timme på Monarken på kvällen. Körde 10x 40/20 i 3 set. Försökte hålla mig över 420 watt på intervallerna och på 20 sec vilan trampa jag bara baklänges.

Blev ett bra pass, blev lite tungt på slutet men det var aldrig att jag höll på att spränga mig.

I morgon ska jag nog testa på skidor igen innan snön försvinner.


Inga kommentarer: