söndag 4 mars 2018

Snöiga stigar runt Järvafältet på min Trek Top Fuel 9,9

Idag blev det ett lugnt pass runt Järvafältet. Tänkte jag skulle köra så mycket skog så möjligt då jag skulle testa min nya Trek Top Fuel 9.9. Det var riktigt fint ute men ganska mycket snö och många av stigarna var inte så upptrampade än.

Det var riktigt kul att sladda runt på stigarna. Var lite svårt att hålla sig i spåret där det var smalt och stenigt under snön, det var bara att hålla i styret lätt och trampa och hoppas att det inte gled iväg för mycket.

Vid Översjön så testade jag att köra längs vattnet då det var för mycket snö i skogen. Dock så tog den ploggade vägen slut så jag fick gena upp i vassen.

Blev en kort sväng upp mot Kallhäll innan jag vände hem igen. Testade den lilla stigen som gick till Fågeltornet som var riktigt fint.

Blev en fin tur på 2:38 timmar och 4 mil. Kom inte så långt i all snön men kul var det.


Inga kommentarer: