lördag 3 mars 2018

Test av nyvallade långfärdskidor

Idag var det dags att testa mina skidor som jag hade vallat helt själv för första gången. Visste inte riktigt hur det skulle bli då jag inte visste om jag fått bort all gammal valla. Sen hade jag bara en glidvalla så jag var lite osäker på hur det här skulle bli.

Men jag tror jag fick till det ganska bra. Gled ifrån alla de andra som var ute och körde i alla fall. Fästet verkade helt ok också för jag behövde aldrig saxa uppför backarna utan kunde diagonala hela tiden. 
Något som dock inte var bra var min teknik. Fick inte till det när jag skulle skjuta ifrån och i stakningen hade jag heller inget direkt klipp. Hade lite problem med ryggen, tror det var ifrån maxstyrkan igår som satt kvar. 
Blev nog inga bra tider runt spåret men det var kul att köra. Får öva upp tekniken lite om snön håller sig kvar nästa vecka.

På kvällen så blev det finmiddag och lite spel med grabbarna grus.

Testade på lite VR. Det är grymt kul och och spela, lite smått beroendeframkallande. Har dock inte så mycket tid för sånt i vanliga fall.



Inga kommentarer: