tisdag 27 mars 2018

Nu är min Trek Emonda klar för Mallorca

Idag blev det till att fixa till min Trek Emonda inför Mallorcaresan på torsdag. Har inte hunnit köra in den och har inte haft några pedaler då jag sålde iväg dem med min förra cykel.
Det fick bli en vända till Cykloteket i Bromma efter jobbet och köpa något fint.
Slog till på ett par Shimano Dura Ace då de är driftsäkra och skapligt lätta.
Sen var det bara hem och montera.

Köpte den kortare lite lättare varianten av pedaler då jag hade Shimano Dura Ace vevar också som inte är så vida så att skon skrapar i.
Det satt perfekt när allt var monterat sen.

Ska bli riktigt kul att köra in Emondan på Mallorca sen. Ser verkligen fram emot att slippa snön och få lite backar att köra i.

Börjar bli trött på kylan här hemma. Det var ju plusgrader i lördags när jag körde och då var snön påväg bort.
Men idag var det minusgrader igen och det hade blivit snorhalt runt Hagaparken.
Lyckades köra omkul 2 gånger då hjulen bara försvann i halkan. Jag och cykeln klara sig fint som tur var men jag fick ta det riktigt lungt sen. 
Det är nu när det är så halt som jag märker hur feldoserade många kurvor är som jag inte tänkt på i vanliga fall när jag har grepp. 
Det blev extra jobbigt när det var så spårigt.




Inga kommentarer: