tisdag 10 september 2019

CX Sköndal

Ikväll blev det CX träning i Sköndal. Det var riktigt länge sedan jag körde där.
Kom iväg lite sent då jag hade mycket på jobbet så jag missade uppvärmningsvarvet.
Den hade behövts för det var en helt ny bana som jag aldrig hade kört förut.

På schemat stod 3x2 varv på den 2,5 km långa banan.
Första setet gick lite segt då jag inte kört banan förut.
Missade i en hel del kurvor och visste inte riktigt hur hårt jag kunde köra utan att tappa fästet.

Sen var det dags för andra setet. Nu kändes det mycket bättre i kurvorna och jag kom iväg bättre i starten också. Blev en kul fight med min gamle klubbkompis Ronnie där han gick vinnande ur striden.
Vi fitgtades runt hela varvet så så det blev grym sparring.


På tredje och sista setet så kom jag iväg ännu lite bättre men Ronnie var med i hasorna hela tiden. Fick en liten lucka på slutet men på målrakan så hoppade min bakväxeln och jag trampa luft och då kom Ronnie som en kanon. 


Kul att det kom så många och körde så det blev ett riktigt race. Det tog bra på krafterna med alla igångdrag på den här banan. Riktigt bra teknikträning.


Sen blev det en fin kvällstur hem på 3 mil som nervarvning. Riktigt fin kväll och fortfarande ganska varmt ute så jag behövde inte överdragsjackan som jag hade med mig.

Inga kommentarer: