lördag 28 september 2019

Hagströmska CX Pokalen Falun

Idag var det dags för första tävlingen i CX pokalen i Falun.
Det hade regnat en hel del och när jag kom ditt runt 09:20 för att testa banan så såg det ganska lerigt ut.
Jag hade ett par ganska slitna däck utan allt för mycket mönster på. Det har ju varit så fint väder förut så jag har inte bryt mig om att byta dem.

Jag testade och köra några varv och det gick ganska bra så jag orkade inte stressa med att skifta till mina lerdäck som var helt nya.
Det var ett dumt beslut för sen börja det ösregna.

Jag fick stå i första led så det var riktigt grymt. Hoppades jag skulle komma iväg bra i starten och få lite bättre spårval i början.

Starten gick och jag hängde med ganska bra. Dock tog det slut ganska fort. I varje kurva så halkade jag nästan ur och jag fick inte till tekniken alls.
Jag bara sladda runt och ramlade längre och längre bak i fältet.
Orkade inte hänga på de som körde om och så fort jag började få upp tempot lite så halka jag ur i någon kurva.
Fick någon pyspunka på bakhjulet det näst sista varvet. Fick dra ner tempot ännu mer och på slutet så kände jag hur det dunkade genom fälgen när det blev lite stötigt. 
Rullade in på en trött 31:a plats. Fullständiga resultat finns här ifrån Hagatrömska CX Pokalen

Sen var det dags för småttingarna att köra.
Det var Oskar och Leia som skulle köra. Riktigt kul och se de kämpa på i leran.




Nu är vi hos våra kompisar Jocke och Jessica med hela familjen. Riktigt kul att småttingarna kan leka rumt med varandra medan vi vuxna kan ta det lite lugnt.
Trevligt att få komma hit och snacka lite skit och umgås.

Nu är däck och bromsar byta också så nu ska det förhoppningsvis gå lite bättre i morgon vid CX Cupen i Falun igen.




Inga kommentarer: