torsdag 19 september 2019

CX träning Stora Skuggan

Idag blev det CX träning ute vid Stora Skuggan. Vi blev ett härligt gäng som skulle avverka 3 set om 2 varv på en ny bana som vi inte kört förut.


Det var en bana som hade allt ifrån långa gräsrakor till branta backar och snäva kurvor och sandhinder. 
En härlig blandning av det mesta. Riktigt kul att köra på.

Kändes ganska bra i benen idag och jag lyckads hänga med bra i starten. Vi var en 3 pers som fightades om förstaplatsen.
Första setet så kom jag iväg på andra varvet när man skulle köra ner för en grusväg i skogen och sen tog en brant sväng och vidare upp på en stötig uppförsbacke. Lyckades hålla högre fart där och fick en liten lucka som jag sen lyckades hålla till mål.

På 2:a setet så lyckades jag köra om på sandpartiet och fick ett litet försprång. Tror vi i tätten var ungefär lika starka men jag lyckades köra lite snabbare där det var tekniskt.

Riktigt roligt när det blir sån fight och man orkar pressa sig lite till.

På tredje och sista setet var det bara att ta i allt vad som gick och köra slut på det sista jag hade i benen.
Gick riktigt bra och jag lyckades få en liten lucka vid sandhindret igen och kunde behålla den till mål.
Sån här träning är riktigt rolig. Kort och hårt och bra motstånd så man alltid har någon att jaga eller jagas.

Påväg hem sen blev det lite mer hårdkörning längs vattnet. Riktigt fin slinga. Blev inte så långt idag med de 37,5 km jag skrapa ihop men det blev grymt hårt och effektiv träning.


Inga kommentarer: