måndag 30 mars 2020

Corona riskgrupp

Idag har det lugnt. Hade tänkt cykla men tappa lite motivationen när det snöa.
Jag skulle varit i Calpe Spanien nu och cyklat med Rocket Racing Sweden och MTB Täby var planen ifrån början här i vintras.

Hade sett fram emot att få cykla i bergen och köra i en massa roliga serpentiner.
Ett stycke Coronavirus satte stop för det och har nu lamslåt hela världen.


Halva världen är satt i karantän och det är inte bara ett farligt virus utan en ekonomisk kris.
Det är många företag som går på knäna och många har gott i konkurs då lägget är oroligt och inga vågar gå ut och spendera.
Har själv set mitt aktiesparande gå spikrakt nedåt men det är bara att ha is i magen och fortsätta månadsspara.

Sen diagnostiserades jag för HCM efter att jag hade hamnat på Danderyds Sjukhus då jag höll på att förblöda efter ett tandläkarbesök där Apoteket gett mig fel smärtlindrande. Jag hade fått blodförtunnande vilket var mindre bra.

Det gjorde att jag inte kan träna lika hårt som jag är van vid då jag måste äta betablockerare.

Har dessutom hamnat i 2 riskgrupper nu för Coronaviruset då jag både har Diabetes och hjärtproblem nu. Det går bra nu.
Jag är glad att ingen i familjen är smittad och jag får försöka ta det extra försiktigt nu och inte vara ute bland stora folksamlingar.

Det är tur att jag kan cykla och håla mig i bra form och få vara ute och få frisk luft.

Jag försöker se allt positivt ändå och är glad att familjen mår bra och att jag kan träna och inte har några allvarliga men. Det finns alltid någon stackare som har det värre så jag ska absolut inte klaga.

Inga kommentarer: