tisdag 10 mars 2020

Corestyrka och blodsockerfall

Idag blev det styrka och coreträning på jobbet vid lunchen igen. Mitt blodsocker har varit lite upp och ner idag. Var lite hög på morgonen vid frukost.(8,4) Åt inte så mycket men tog mer insulin än vanligt men blodsockret ville inte ner utan åkte upp i stället. Tog mer insulin men det fortsatte upp. 
Lagom tills jag skulle träna så sjönk det som en sten 1,5 h efter att jag tagit det senaste insulinet.
Fick trycka i mig frukt och socker sen gick det att träna.

På kvällen tänkte jag köra ett Zwift pass på kvällen. Hade hand om småttingarna och Oskar hade en kompis med sig över middag så jag hängde på och åt innan träningen.
Det brukar sällan fungera och det var samma ikväll.
Åt kanske inte värdens bästa middag med Taco men jag tog mindre insulin än vanligt och tyckte jag åt väldigt mycket men när jag skulle köra 2 timmar efter att jag tagit insulin så var det nere på 3 så det var bara att ställa in.
Hade precis anmält mig till Tour of Watopia som var ett ganska kort race på 21km med med 3 i blodsocker vid starten var det ingen idé att starta även fast jag hade käkat en en hel del.


Ibland är det inte lätt att få till blodsockret. Får försöka köra något hårt i morgon istället.

Inga kommentarer: