lördag 28 mars 2020

Kort tur och besök på Cykloteket

Idag hade Oskar friidrott. Jag passade på att cykla lite lugnt medan han sprang runt på Sollentunavallen.
Körde lite teknikträning runt Väsjöbacken. Sen tänkte jag försöka köra ett halvhårt varv på Blåa Spåret vid Törnskogen innan jag skulle hämta Oskar.

Det gick så där. Han komma till första backen sen lyckades jag av någon konstig anledning trampa av kedjan. Jag har typ lyckats cykla av en kedja 2-3 gånger under hela mitt liv så det här var ju lite märkligt att det hände nu.
Det var snabblåset som hade gott av.

Det var bara att köra enbenspark till Sollentunavallen och hämta Oskar då jag inte ville korta ner den.

Blev ett snabbt besök till Cykloteket sen. Tänkte jag gör ett försök med ny kedja och ser om resten av drivlinan tål det. Den verkade inte vara så sliten så det höll påväg hem utan att rappa i alla fall. Drivlinan har ju gott några mil trots allt så det var skönt att det verkade hålla.




Inga kommentarer: