måndag 2 mars 2020

VAB med Oskar

Idag blev det VAB med Oskar. Han vakna upp med feber och hosta. Han har klarat sig bra ifrån sjukdomar och hållit sig frisk och kry länge som tur är så det var väll dags nu för stackarn.

Han har mest legat och sovit men nu på kvällen så har han piggnat till lite och har inte så hög feber längre.

Jag han med och träna lite också. Blev ett Zwift race igen i form av 3R Classique Reverse Flat Race 4 laps.
Det var runt 70 pers till startlinjen.
Fick till en bra start och hoppades jag skulle kunna vara med någorlunda långt fram då det var en ganska platt bana.
Men jag tappade första gruppen i en liten backe och kom med en snabb mindre grupp bakom på runt 10 pers.
Han längst fram låg och drog i 5 upp till 6watt/kg så jag hade problem att hänga med.
Med runt 1 mil kvar klanta jag till det lite och tappar och orkar inte köra ikapp.
Tänkte att jag kör lite intervaller istället för att försöka jaga ikapp. Ville inte gå på rött för mycket nu.


Landade på en 24:e plats tillslut.




Inga kommentarer: