torsdag 11 april 2024

12 mil igen och 2356 höjdmeter

Idag blev det 2 grupper som skulle köra. Ena skulle ut på ett monsterpass på 20 mil men inte så mycket klättring och de andra gänget skulle köra 12 mil men lite mer lutning i förhållande till längden.
Jag tog den senare för 20 mil kändes i högsta laget för mig, speciellt när de snabbaste i gänget skulle köra där också. De brukar ju gasa på ganska friskt i backarna.

Vi började med en 2 mils backe upp till 1000 höjdmeter. Kände mig dock ovanligt bra idag. Blodsockret var fint och låg jämt idag fram till lunch i alla fall.


Blev en rolig nerför innan det var dags för lunch. Tog en tonfisk macka och en stor läsk men det verkade inte vara så mycket kolhydrater i den. 
Trots att jag låg på 11 när jag kom till lunchen och bara tog 2 ie så visade blodsockret 3,9 och 2 pilar ner efter att vi börjat köra i andra stora backen som gick till 1000 höjdmeter.

Blev en till fika när vi kom ner efter den backen så då kunde jag käka upp mig igen.


Sen var det bara att rulla hemåt igen och nu var det inte så stora backar kvar så det var lite lättare att hänga på.

Nu är det 2 träningsdagarna kvar här så det är bara att försöka hålla i för benen börjar bli riktigt krispiga nu.
Har blivit ett gäng timmar även idag i cykelsadeln.






Inga kommentarer: