söndag 7 april 2024

12 mil med riktigt brant uppförsbacke

Idag blev det ganska långt igen. Blev en 12 mils runda igen och nästan lika många höjdmeter som igår. Lite lägre på strax under 2400 fast brantare istället.
Nya Teamdressen invigdes idag också. Riktigt fint.


Första backen var inte så lång och ganska snäll idag. Men sen skulle det grillas uppför ifrån Pego till Altiris Miserat.

Den var grymt brant. Det var första gången jag körde den och på vissa ställen var det över 20% brant på ganska långa sträckor.
Jag hade 34/28 som lättaste växel och det var alldeles för tungt.
På ett ställe fick jag till och med kliva av och gå ett par 100 meter. Det har jag aldrig behövt göra på landsväg tidigare.

Men tillslut kom jag upp till toppen efter 700 höjdmeter och 7 km.

Blev en kort paus där innan det var dags att rulla ner igen.

Sen var de värsta backarna över och innan vi skulle uppför Coll de Rates så blev det en välförtjänt lunch.

Blev lite lugnare uppför Coll de Rates för den var som tur var inte så brant.


Sen blev det en härlig utför och hemåt efter dagens hårda klättringar.

Blev en fin tur och det var riktigt varmt idag också med 25 grader men lite moln.
Jag fick dricka grymt mycket vatten och sportdryck för att inte torka ut och hålla energidepåerna uppe.





Inga kommentarer: