fredag 12 april 2024

15 mil idag och benen började kännas bättre

Idag var det dags för ett lite längre pass igen på 14,5 mil.
Det började lite lätt bort mot Calpe men sen kom första riktiga backen och det började gasas ordentligt och när det gick över 300 watt i långa stunder tänkte just att det är dags och släppa för det var många mil kvar.

Blev mycket flackåka sen och jag låg i ingemansland och viste inte när vi skulle ha stop.
Väntade in Derblom och vi hjälptes åt att köra och efter någon mil kom vi ikapp då resten av gänget hade väntat i en korsning.
Hade blivit en jobbig tur annars om man skulle dra allt själv.

Sen fick jag tillbaka lite krafter och när Viberg sen börjar borra på platten så lyckas jag hänga på hjul.
Hängde med till lunchstället i Pego där vi tog in på Bar Daniel och fick en riktigt fin lunch.

Sen började klättringarna. Tänkte att nu kommer jag bli ifrånkörd igen men jag fick lite feeling och lyckades hänga på ganska bra ändå och tappade inte så mycket.

Det var klättringar i olika ettaper och ibland kom jag ikapp utför och kunde ansluta igen.
Kändes riktigt skönt att jag kunde hänga på så bra ändå.


De sista 2 backarna var inte så långa så där var det bara att borta det sista. De var inte så farligt branta heller så jag lyckades hänga på huvudklungan.
Försökte mig på en liten spurt uppför sista backen upp till Callosa d’em Sama tror jag det var för att ta ut det sista. Sen var det i stort sett bara nerför hem så där försökte jag bara hålla hjul och rulla i mål.
Tog en liten extrasäng sen för att varva ner och få 150km.
Blev ett långt och hårt pass till för mig det här.




Inga kommentarer: