fredag 26 april 2024

Nytt personligt rekord på FTP med betablockerare

Idag blev det ett kort pass på Zwift. Hade egentligen velat köra ute men snö och regn satte inte motivationen på topp.
Tänkte jag skulle testa ett race på Zwift. Det var typ 2 år sen sist jag tävla på Zwift.
Hitta SZR After work Party som jag tänkte var lagom att börja med.

Kändes ovanligt bra och jag lyckades hänga på huvudklungan på den korta småböljande banan.
Det gick alltid lite hårdare i början på varje varv och ibland trodde jag nästan att jag inte skulle orka hänga med men det lugnade alltid ner sig på slutet av varvet så där han jag ikapp och kunde få lite andrum.

På sista varvet ökade det som vanligt men jag lyckades hänga med till spurten.
Riktigt skönt att jag orka hänga med ända till slutet.


Fick nytt FTP ifrån 284 till 294 så 10 watt upp får jag vara nöjd med. Det går ändå att trampa lite med betablockerare, jag är inte helt under ytan så det är skönt.
Bra att det går att hänga med lite gran i alla fall.



Inga kommentarer: