måndag 8 april 2024

Slakt i bergen idag

Idag blev det ett långt pass igen. Nästan 15 mil och 2700 höjdmeter.
Jag hade lyckats glömma insulinet på rummet och självklart var blodsockret högt ifrån början.
Det brukar alltid gå ner när jag börjar köra så det var inget jag tänkte på just då. 
Men sen när vi skulle fika efter ett par timmar och det fortfarande var högt så blev det lite jobbigt.

Jag fick klara mig på en lätt cola och till lunch ett par timmar efter fick det bara bli vatten.
Det var grymt varmt idag och riktigt svettigt att köra uppför. Jag hade bara en flaska vatten och den andra var det sportdryck i så den kunde jag inte ta.
Så det blev lite torrt ett tag tills vi kom till en affär och kunde fylla på.

Sen var det en sista klättring upp till 1000 höjdmeter innan det var dags att köra ner och hemåt.


Fick snabbaste tiden för dagen ifrån Confrides till Guadalest men det var ljusår ifrån bästa tiden. Men sen trampa jag inte så mycket utan låg på Eriks Lindered:s hjul och möss efter att jag kört ikapp honom.


Var grymt trött när jag kom hem efter nästan 6,5 timmas cyklande.
Får nog bli lite lugnare i morgon.



Inga kommentarer: