lördag 13 april 2024

Sista passet blev 14 mil och 2153 höjdmeter

Idag var det dags för sista passet här nere i Spanien. Det var inte så mycket uppför men ganska långt på 14 mil och 2153 höjdmeter.
Det skulle gå ganska lugnt men jag fick slita som ett djur i början. 
Som tur var väntade resten av gänget uppe på den första toppen så jag kunde få varva ner lite.

Carling var snäll och drog runt mig på de andra större bestigningarna medan de andra kunde gasa på lite mer.
Vi hade sjukt fint väder idag med så det gjorde inte så mycket att jag var helt slut. 
Hade tagit mina betablockerare alldeles för sent så jag tror de gjorde att jag var extra trött på morgonen. Kändes nästan som jag fått i mig dubbla dossen för benen gick knappt runt.


Blev sen lunch på Cheeky Monkey i El Campello.


Nu började mina ben vakna till liv och de större backarna var slut så det var mest mindre sprättbackar där jag bara kunde kötta på.


Sen kom vi in till Benidorm där det var dags för glasspaus.


Nu gick det lugnt och det var inga problem att hänga med. Satt riktigt fint med en glass i solen också.


Sen var det bara cykla hem och käka middag. Känns som jag bara har ätit hela tiden idag.


Ja nu har jag fått cykla så det räcker och blir över ett tag.
Blev till att packa på kvällen då vi bara ska ta det lugnt i morgon.



Inga kommentarer: