lördag 6 april 2024

12 mil och 2300 höjdmeter på första dagen

Idag var det första cykeldagen här i Altea.
Det bjöds på riktigt bra väder med 25 grader och sol.

Dagens rutt skulle bli 12 mil lång och över 2300 höjdmeter.
Jag viste att jag skulle få slita i bergen och som vanligt är det nästan som kosläpp när alla pigga cyklister vill testa benen i backarna.
Jag försökte ta det lite lugnare med Mats och Andreas så jag inte skulle bränna allt krut på en gång.
Det är ju några dagar kvar som jag ska orka med.


Efter andra backen var det dags för lunch. Av någon anledning hade mitt blodsocker dragit iväg. Vi stannade lite längre än vanligt också så det han dra iväg ännu mer.
Tog lite extra insulin men bara en tredjedel av vad jag brukar ta när jag inte tränar.

Det blev dock för mycket ändå när vi började köra på sen.
Hängde på Erik och Ricky ett tag men sen börja telefonen larma om lågt blodsocker så jag fick stanna och äta.

Körde ensam de sista 2 milen sen men då var det slut på backarna så det var bara att rulla lite lugnt.

Skönt och köra igång men jag ligger lite för mycket efter i backarna för att det ska vara bekvämt. Kommer bli hårda dagar framöver men det är kul och köra och riktigt kul när man får belöningen att köra utför efter alla uppförsbackar.

Inga kommentarer: