onsdag 10 april 2024

15 mil och 3000 höjdmeter, det börjar kännas i benen

Idag blev det ett långt pass igen på 15 mil. Blev nästan 3000 höjdmeter också så nu börjar det kännas riktigt ordentligt i benen.
Jag som inte är någon bergsget får slita mycket uppför också. Tyvärr så kan jag inte känna så mycket nedför heller för de flesta nedförslöppor är som bredda motorvägar. 
Det behövs knappt bromsas något alls och oftast är de så flacka så man får trampa där också.

Det var riktigt fint väder idag igen och fina utsikter ifrån bergen.

Mats hade hittat ett gäng fina uppförsbackar idag också och några var riktigt branta så jag fick ta i lite extra.

Blev en regäll lunch efter den största backen på över 1000 höjdmeter.

Sen fortsatte vi neråt innan det var dags för dagens sista riktigt branta backe upp till fiket.
Där fick jag stå och bryta mig upp på lättaste växeln, grymt jobbigt.
Men det var fin utsikt och rolig nerför efter det.

Var riktigt krispig när jag kom hem så det fick bli massage sen på det för att få lite återhämtning.
Dagens pass såg ut såhär.






Inga kommentarer: