torsdag 18 december 2008

Nu är man pank igen.....

30:- kvar på kontot har man nu, det var länge sen man var så fattig.... Tur att jag hunnit handla alla julklappar redan annars hade det varit jobbigt.
Fick mina nya däck idag, så nu kan jag köra bil igen. Det var väl den utgiften som sluka alla mina pengar...:-( Men det blev ganska billigt ändå med tanke på att det var 17":arna jag skulle ha dom till.
6 papp försvann till däcken men då fick jag dom levererade till verkstad, påsatta på fälgen och balanserade så klart
och även påsatta på bilen så jag kan inte klaga.
Mina Gula KONI dämpare var fortfarande gula och fina....;o)
Blev riktigt snyggt med dom nya hjulen på, ser lite sportigare ut nu än med dom gamla fula 15":arna man hade förrut.
Hade man åkt till Saab hade man fått punga ut över 8000:- för det jobbet och det vill jag ju inte.

Det är bra med internet och Google. Vad hade man gjort utan det?? Då hade man säkert glatt fått punga ut med 8papp eller ringa sig fördärvad till alla verkstäder för att jämföra priser, eller köpa upp halva pressbyråns biltidningar och lusläsa alla reviewer på billiga och bra vinterdäck. Nu kunde man lungt sitta hemma och googla fram alla priser och svar man ville ha och sen lägga en beställning på lämplig site. För min del blev det genom dackonline.se sen gick däcken till Hendel Bil och Motor vid Vita Liljans Väg 42. Jag åkte bara dit och sen montera dom allt medans jag vänta. Det tog bara 1½vecka från att jag lagt beställningen till att allt var monterat och klart. Snacka om snabbt och smidigt.
Nu blir det till att köra in hjulen under julen..... Det lär ju bli ett par resor till föräldrar och svärföräldrar.

2 kommentarer:

Eva sa...

Ja nu är bilen glad igen för den fick oxå finfina hjulklappar.. Hihihihi.*hrm*

pusspuss

Anonym sa...

Hej Hej Per och Eva

God jul och gott nytt år på Er.