tisdag 15 juni 2010

Blev 10st 1minutare uppför Ekholmsvägen idag.

Hade tänkt köra lite intervaller med Stefan idag men han fick förhinder. Blev sen inbjuden av Ville för att köra i Fiskartorpet vid 19 som lät grymt lockande. Tyvärr kom jag inte hem förrän 18:45 och hade lovat Eva att ta hand om tvätten efter 20:00 så det blev lite tight med tid.
Då tog jag Ghost racern och rulla till Ekholmsvägen och brände av 10st 1 minutare i uppförsbacken upp till skolan. Blev runt 2-2½minuter vila emellan intervallerna.

Kan säga att jag var grymt mör i benen efter dom enminutrarna.
Jag har bara kört där en gång tidigare och då kom jag ungefär till samma vändpunkt. Jag har startat där den lilla bygget på höger trottoar tar slut och kommit upp till en byggskarv som går längs hela vägen efter sista övergångstället. Får ta ett foto på det sen ifall någon vill testa sträckan.

Dom första 2-3 intervallerna kom jag upp till byggskarven men på dom sista så var det nog runt 10m kvar. Var härligt stum i benen och lungorna höll på att hoppa ut igen. Blev 1 timme totalt idag så det var lagom hårt och effektivt.

Inga kommentarer: