tisdag 13 juli 2010

Ett par lugna dagar i Rättvik

Idag har det varit en riktigt slapp dag. Har knappt lyft en fena. Jag och Eva tog en lätt promenad genom skogen till Jarlstugan efter en härlig sovmorgon för att hämta nummerlappen till SM tempot. Det var i stort sett den enda rörelse jag gjorde idag. Var och såg invigningen för SM och var på Klubbmötet också.

Första gången jag har varit på ett SM klubbmöte trots att jag kört alla officiella SM som har varit för mountainbike.
Blev lite träning för högerarmen ikväll också, ja vi spela bowling och inget annat…;o)

Här har vi Eva som bemästrar banan.

Igår fick jag också en härlig sovmorgon sen blev det till att testa SM XC och tempobanan med Tommy och ett gäng till. Blev en riktigt lugn runda, testade att köra på lite i skogen. Både XC och tempobanan är väldigt lättåkta tekniskt då det inte är så mycket rötter och stenar. Men de är väldigt tighta och det är grymt svårt att köra om.

Banorna blir lite småtekniska ändå då det är grymt mycket kurvor och igångdrag så det gäller att hitta rätt linjer och försöka få med sig farten ut ur kurvorna. Jag laddade på lite gran i en lång utförslöpa och vet inte om jag fick in något skit i hjulet eller något men en eker gick i alla fall av på mina fina Innolite hjul. Döm om min förvåning då hjulet fortfarande nästan var spikrakt trots ekerbrott det skeva bara ca 1-2mm. Kändes bra och veta att det går att fortsätta köra utan totalvobbel på hjulet.

Hade som tur var lite ekrar med mig upp till Rättvik så det var bara att sätta i en ny och spänna upp sen var hjulet spikrakt igen.

Eva och jag tänkte ta en tur förbi gokart banan som dom har här efter träningen och burna loss lite. Det gick inte som vi tänkt oss. Tydligen så var det SM i Gokart hela veckan här också så banan var nerstängd för allmänheten. Vilken osis jag som var sugen på att få drifta lite lagligt.

Vi tog och knata ner till stranden i stället och la oss och sola på långbryggan och tog oss ett dopp i Siljan också. Riktigt skönt.
På kvällen lyxade vi till det med en flaska mousserande jordgubbsvin, alkoholfri så klart….;o) och käka jordgubbar utanför vår lilla stuga på Rättviks camping.

Inga kommentarer: